Tävling dag 2

Ja, idag skulle jag och Bellson hoppa en till klass, 95 cm avd B. Men vi kom inte ens över första hindret. Jag var inte alls upplagd för tävling, utan väldigt osäker och nervös. Hoppade fram, och visst, hon hoppade allt och jag red, men jag började måtta, hålla alldeles för hårt i munnen istället för att lätta och hitta flytet. Hittade en bra känsla på räcket en gång, och sen gick jag vidare på oxern som kändes ok.
 
Väl inne på banan satte jag upp ett bra tempo och flyt, men när jag väl styrt upp mot hindret så dog jag av totalt, och jag fixade verkligen inte att hjälpa henne idag. Så efter andra stoppet så valde jag att utgå. Ingen idé att fortsätta när jag inte rider för att komma över, utan jag rider mot hindret och hoppar hon så gör hon, och gör hon inte så gör hon inte de. Och det funkar inte riktigt på en häst som är superkänslig, och som 90% av gångerna behöver en ryttare som verkligen VILL över. Men jag testade iallafall! :-)
 
Nya tag. Nu står träning på schemat i några veckor framöver, så får vi se om vi är med på sista tävlingen för säsongen eller hur vi gör.

Kommentarer
Postat av: Q ord & inga visor!

I bland funkar det helt enkelt inte. Och så får det vara tycker jag.Inget att hänga upp sig på.Ni gjorde ju en kanon runda i går såg jag allt Grattis!! =D

sv:Visst är han lite söt ?? :D
Han är rolig att jobba med också..Det är nästan så man ser hur han försöker klura ut hur han ska te sig och är jätte positiv och verkar tycka det mesta är roligt, vilket jag vill ta vara på.
Nu är han ju väldigt grön så tiden framöver handlar om att finna trygghet i allt och hitta takt och balans och framåtbjudning.Planen just nu är väl att han ska bli stadigare i sig själv och i ridningen .Går det som på räls så är väl tanken att han ska kunna fatta båda galopperna för hjälperna lagom till jul sen ska han få vintervila och smälta det han lärt.

De målen känns fult rimmliga just nu.Men sen kan det ju hända saker.. Han kanske korvar ihop sig i huvudet innan eller hamnar i växtläge och då får man ju backa lite och ev vila honom lite i den mån han behöver.
mvh/Q

Svar: Sant. Jag försöker släppa o gå vidare, men de e lättare sagt än gjort ibland. Ja men de låter väl som en bra plan!! :)
Josefine Fred

2013-10-06 @ 20:11:01
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0