Uteritt/dressyr

Idag var sista dagen med sadeln, Bates. Provade idag fårskinnspadden under, och de blev klockrent! För de första så låg den bättre i balans, och för de andra så låg den väldigt mjukt och fint under och tröck inte alls som sadlarna gör utan padd. Vet inte varför jag inte rider med padd alltid då? Men jag har ju mina ideér. Det ska jag iallafall börja göra nu. :-) Hon ska ha de så bekvämt som möjligt lilla B.
 
Red ut en sväng, och red vidare på arbetet vi red för My igår. Hon var fin!! Sen fick hon nån knäpp och blev superspänd och tittig, så då lät jag henne vara och så gick vi till paddocken ca 15 min. Hon var även där jättefin!! Och samma runda, fina galopp som igår, och så red vi mellangalopp och upptagningar därifrån som blev jättebra. Och red även mellantrav och tyckte hon gick bra. :-)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Inte lätt de där med sadlar, ska försöka hitta en dressyr åt minnär hon börjat bli mer ridbar i dressyren. :)

2013-10-16 @ 15:46:03
URL: http://eriikapettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0