Galoppklättring

Idag fick B jobba på äset! ;) Red bort till Bullåsbacken och tog två rundor idag. Hon är så himla fin i galoppen! Får verkligen till en fin takt där, och hon blir inte kort och "racig".. utan hon lyssnar väldigt bra faktiskt. Och verkligen tar i. Traven får vi oxå till ganska bra taktmässigt. Skritten påvägen hem idag var magisk!! Jättefin takt, och vilket lugn. Hon blir ju annars kort och rusande på hemvägen, men inte idag. Får sänka kraven då och då eftersom hon är så tittig/spänd nu, och då kan hon inte fokusera på mig och då blir det kaos om jag kräver för mkt. Man får känna av hela tiden med denhär damen. Vad man kan kräva och inte och i vilka tillfällen.. Just nu är jag nöjd så länge hon lyssnar på det jag ber om, och sen får avslappningen komma när hon är där mentalt.

Imorgon kör vi ett lösgörande dressyrpass. Ska bli skoj! Ska fortsätta öva lite på den övningen G hade för oss i torsdags, på uppvärmningen. Vilken jädra trav min lilla polla fick! Aldrig känt dedär gunget som vi fick till då. :-D Fick verkligen mersmak. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0