Hoppträning

Idag hade jag hoppträning för G i vanlig ordning. Jag fick en privatlektion idag då jag var den enda för dagen. :-P Jag klagar inte! Redan från början kände jag mig nervös och ofokuserad, och början av ridpasset blev därefter. Bellie var spänd och taggad, så hon sprang mest omkring. Haha. Men ne, ska inte vara orättvis, för hon var sjukt fin i galopparbetet! Lika fin i höger som vänster, inte illa.
 
Vi fortsatte träna på långa distanser, och rytm samt ett bra flyt. Jag är liksom lite under en inlärningsfas nu, eftersom jag är van att rida på lite annat sätt. Överlag så gick de bra! Jag blev lite för passiv och tog för givet att hon skulle hoppa, så då fick vi några stopp. Men vi kom igen och ju mer vi hoppade desto bättre gick det. När jag bestämde mig för vad jag ville, och när jag började rida henne med benen/forma henne och visa var jag ville ha henne, så gick de skitbra!
 
Bara träna vidare :-)

Kommentarer
Postat av: ♣ Ida - Hon som föddes med LKG

kul med hoppträning :)

2013-09-13 @ 17:30:02
URL: http://idahtt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0