Tävling dressyr

Idag var det debut i LB:3 för mig och B, vilket alltid är lite extra nervöst. Men de gick bara fint! På framridningen var hon först lite tittig och okoncentrerad, men sen släppte det och hon blev en riktigt dröm att sitta på. Jättehärligt steg, lyssnade perfekt, allting satt. Skritt, trav och galopp samt allt däremellan.
 
Väl inne på banan blev hon (och jag) ganska spänd, och var därför inte riktigt framme för skänkeln. Så i början hade vi undertempo, och sen kom vi igång lite bättre. Men spänd var hon verkligen. Men det gör absolut ingenting för de gick superbra i övrigt! En liten miss som blev var att hon tog sista galoppfattningen (efter avbrott till trav) på egen hand, jag hade tänkt trava några steg till, men hon tog den nästan direkt efter jag brytit av till trav. Sötnöten. Sedan så tjuvtog hon en galoppfattning en gång där vi skulle trava. I övrigt kanon!
 
Vi red ihop 62,88% och en 7de plats av 19 startande. 4 placerade. Jag e supernöjd! Edit: 16 startande.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Kuuuul grattis!! :D

Svar: Tackar :-D
Josefine Fred

2013-09-15 @ 23:32:04
URL: http://Silverbern.blogg.se
Postat av: My

Du blev sjua och det var fem placerad och de red på samma%, så du var första utanför placering:)

2013-09-16 @ 21:17:44
URL: http://mjeppan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0