Tävling + film

Har jag nånsin nämnt att det svänger fort här!? ;) 07.55 ringde jag till sekretariatet (jag skulle ha åkt 07.15) och tänkte stryka mig. Då säger hon jag pratar med att underlaget är bra och att det inte är fullt av vattenpölar trots att regnet slått som spön i backen hela natten, och att jag kan komma ändå om jag vill. Så sagt och gjort, hon placerade mig längre bak i startlistan och jag gasa upp till stallet och slängde in B i transporten och for. Ringde Mallan och bad henne slänga sig i bilen o fara före mig så hon var redo att ta hand om B när vi kom fram.
 
08.57 fick jag SPRINGA banan, haha. Första start 9. Jag hade 23 framför mig, hade räknat på 30 min ungefär. Skyndade mig rida fram osv, allt kändes bra. Sen vart de dö-tid helt plötsligt, så jag hann slappna av. Men då hann jag även bli nervös, haha... Så när jag skulle in på banan var jag ganska så nervös!
 
Istället för att då bli hård i handen och backa av i hela min ridning när jag blir nervös, så bestämde jag mig för att göra precis tvärtom. Rida, hålla om och vara mjuk i handen. Jag gasade och tröck iväg henne för tidigt på några hinder, vilket resulterade i 2 riv. Men vi tog oss igenom med glädje och självförtroende vilket är de viktigaste i vårat fall. Andas får jag göra nästa gång!! ;)
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Kul att ni ändå kom iväg :)

2013-09-01 @ 13:01:36
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Lina holmbom

Såg jättebra ut! Med tanke på hur nervös du var innan tävlingen började ;) Kul att ni ut och tävlar!

Svar: Taack :-D Ja de är skoj!
Josefine Fred

2013-09-01 @ 17:21:26
URL: http://skrotpiloten.blogg.se
Postat av: Sofia Spelkvist

härligt flyt ni hade runt hela banan. gillade nya tänket, rida på och hålla om :)

Svar: Taaack :-D Ja de börjar kännas väldigt bra :-)
Josefine Fred

2013-09-01 @ 20:29:52
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Siri

Hon får en helt annan språngkurva när du rider på det sättet! Himla fin runda:) Kul!

Svar: Tackar :-D :-D
Josefine Fred

2013-09-01 @ 21:43:42
URL: http://sirieinarson.blogg.se
Postat av: Lina

Ser jättebra ut ju, kul att ni kom iväg!

2013-09-01 @ 23:31:32
URL: http://sirblacksmith.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tyvärr kan jag inte se filmen men får göra det vid ett annat skede. Himla häftigt av dig iaf att trots stressen innan gå in och köra banan med tanke på hur "låg" du var över hoppningen för inte så länge sen! STRONGT!!! /Anni

Svar: Ja. De är riktigt kul! :-D
Josefine Fred

2013-09-02 @ 23:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0