Dressyr + sadelprovning

Hehe... ja, jag har provat en ny sadel idag. Fick låna en väns Prestige Hippo. Jag har varit inne på att köpa en Prestige igen, för min förra funkade jättebra med fårskinnspadd men jag var för tjurig och ville ha en sadel utan paddar. Nu har jag tänkt om! ;-) Trodde Hippon skulle vara för svängd, men den låg faktiskt ganska bra. Speciellt med fårskinnet. Red en timmes dressyrpass med nedsittning och sadeln låg lika bra som min förra även efter ridning. Måste vara nåt speciellt med Prestige ;-).... Och jag tyckte absolut den gick att rida i. Inte wow-känsla som med Luckyn, men ändå helt ridbar.
 
Ska få ha den imorgon oxå, det brukar ju kunna kännas annorlunda andra passet oftast. Vi får se.
 
Men den är inte till salu, men nu vet jag iaf att det finns hopp.
 
Bellson var fin under dagens pass. Började med att kontrollera hennes steg i skritten och att hon skulle vänta, och gick sen över till trav. Allt i serpentinbågar med övergång elr halt på medellinjen. Hon var lyhörd o fin. Sen galopperade vi stora volter i båda galopperna och hon hade dö-fina galopper! Även högern. Har fått lite mer verktyg av G för att få henne lika fin i högern.
 
Sen kom E och vi red igenom LB:2 "tillsammans". Elr typ varannan gång.. Jag red igenom det 3 ggr, och hon blir så vansinnigt taggad ibland, så de är lite svårt o reda ut. Och jag är så sjukt otränad! Men för att vara andra dressyrpasset på typ ett halvår haha, så är de helt klart godkänt!
 
Jag är nöjd! :-)

Före ridning:

Efter ridning:
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh vilket fint schabrak!

2014-04-25 @ 19:11:44
URL: http://escana.blogg.se
Postat av: beatrice

Har också hört att Prestige ska vara svängda, men jag har en Prestige hippos appalosa, och den funkar bra Morik och han har ganska så rak rygg fkt! :O

2014-04-25 @ 22:11:11
URL: http://morik.blogg.se
Postat av: Anonym

Du missade veeeerkligen nåt när du inte ens provred i sensation sadeln. =( den där prestigen ser ut att vara alldeles för böjd. kolla på tex amerigo, equipe, childeric, jaguar istället.

2014-04-25 @ 23:30:27
Postat av: Kerstin Falk

P kan bara ha prestige just på grund av att de är svängda (framförallt de äldre modellerna) det är hans enorma manke som är problemet. Lite kul att han har haft sin dressyrsadel (prestige) i 7 år och den fortfarande ligger bra (kollades i torsdags senast) dessutom enligt 4 olika utprovade! Känns tryggt och när en hoppsadel skulle införskaffa föll valet på en liknade prestige fast hoppmodell även den godkänd av 3 olika sadelmänniskor.

Svar: Härligt! Dom e underbara. Har oxå haft en prestige goekänd av utprovare och framförallt godkänd av min häst. ;-) Därför blir det nu en ny sådan.
Josefine Fred

2014-04-26 @ 09:55:30
URL: http://ksf.blogg.se
Postat av: Sarah

Vilken jättefin header! :) vet du vilka typsnitt det är?

Svar: Tack! Nej tyvärr :(
Josefine Fred

2014-04-27 @ 11:13:04
URL: http://sarahhgberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0