Dressyrträning

Var iväg på dressyrträning imorse på klubben. Premiärtur i nya transporten och jag satt med världens bredaste flin påväg dit, för gud så skön den var att köra, och B åkte precis som den prinsessa hon är! Kände knappt att jag hade ett helt ekipage där bak. Och Bellson då.. Jag skulle gå för att lasta henne i transporten, men när vi kommer mot rampen ser jag att jag glömt ta ner bakbommen. Så jag ber henne vänta och tar bort bommen, och medans jag gör det kommer hon glatt upp på rampen. Sen ber jag henne bara gå in och hon klampar in med stora bestämda steg! :-D Snacka om att hon gillar den. Hon är ju lättlastad i vanliga fall men nå ifrågasätter hon alltid. ;-) ... Men inte nu. Känns så himla bra med dehär köpet.
 
Gick jättebra på träningen! Vi var 5 st. Jag brukar inte rida dressyr i grupp, men kände att jag ville prova vara med på dehär morgonpasset som är varje onsdag, och jag fick ut tillräckligt av det för att vilja fortsätta. :-) B var fin, men blir springig emellanåt, när jag faller isär då främst och inte riktigt orkar hålla ihop min bålstabilitet = B faller oxå isär. När jag fick ordning på innerbak gick det jättebra. I galoppen var hon jättefin men hon orkade inte rakrikta sig riktigt, även om de blivit bättre sen jag fått koll på yttersidan nu. Vi red innanför spåret och hon kämpade på bra men jäklar vad jobbigt hon tkr det är att behöva bli så rak i kroppen. Men som sagt jag känner stor skillnad, för hon bröt inte av en enda gång och bytte heller inte galopp hit och dit.
 
Travade sedan av i någon slags töltpasstrav haha. Hon var alltså jättetrött i rumpen och orkade inte så mkt mer, så vi saktade av till skritt och skrittade avsuttet. <3

Just de, jag plågade mig med att rida utan stigbyglar HELA passet. Awesome!! Men det var inte så jobbigt som jag trodde. :o Jag har typ inte ens ont nånstans...
 
Lillpuppsen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0