Fredag

Haft en bra start på fredagen med en PW/joggingtur. Nu när våren är här kommer även mitt motionssug smygandes och då är det bara att passa på. Har degat i soffan hela vintern så jag känner att jag vill GÖRA något nu. ;-) Tog en tur på ca 4,5 km och stannade till vid stallet och hälsade på Bellotrix. Gud vad hon är social lillpuppan. Jättemysig! Men mest vill hon att jag ska mysa med hennes rumpa.
 
Fortsatte sen vidare hemöver. :-) Är i en himlans massa funderingar nu gällande B. Hon har ju varit lite framtung och lite "tråkig" i gången vissa ridpass. Medans vissa har varit kanon. Men hon brukar väl inte vara riktigt såhär, så ofta. Och igår när hon kändes lite kackig i skritten i båda varven och inte bara höger. Dock fin i traven och galoppen. Men, jag tror inte hon är skadad på nåt sätt, däremot kanske hon har träningsvärk och är lite mör i rumpan. Hon har ju trots allt ridits med mycket fokus på rakriktning både utomhus och inomhus, och det har märkts på henne att hon tyckt det varit himla jobbigt, främst i galoppen. Sen har det släppt och hon har börjat arbetat på rätt bra. Sen, galoppfattningarna har blivit fantastiskt fina från traven, med bra framåtbjudning istället för att hon tänker uppåt. Så det är mycket bra som hänt, bra utveckling på många områden. Så jag tror och hoppas det bara är att hon är lite öm i bakdelen ibland. Därför är jag i valet och kvalet om jag ska starta imorgon eller inte. Tåls att funderas vidare på..
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

Skönt med en PW/jogging tur. :)

2014-04-11 @ 13:32:21
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0