Hoppträning

Hoppträning idag, som vanligt på torsdagar. :-) Från början nojjade jag som fan för B var kackig i skritten i båda varven och inte bara höger. Och snabb i benen. Det är hon ju normalt oxå, men hon kändes ovanligt snabb i benen som att hon inte kunde sätta under riktigt. Bara i skritt.
 
Så halva passet gick, och jag grävde ner mig ännu mer, red som en kratta, ville grina, tänkte negativt. Men så hade vi en liten pratstund jag och G, och sen beslöt jag mig för att RIDA.
 
Och hästen går som en klocka! Sjukt trevlig galopp (de hade hon genom hela passet), med bra tryck och mjuk i munnen. Mellan hand och skänkel. Hoppade upp till 90cm, en svinrolig bana. Och det gick verkligen bra. Som sagt skitbra tryck i galoppen, och jättetrevlig på hinder. Första rundan vi hoppade banan var jag lite stressig, och så kom en mur och så ropar jag "Helvete Gunilla, det är ju en mur!!!" och självklart stoppar jag, hehe. Tar om ett par ggr och när jag slappnade av och höll om så hoppade hon galant.
 
Andra rundan var inga problem. Så jäkla bra känsla. :-) Fina B!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vill tipsa dig om att läsa Kay Pollacks bok "Att välja Glädje". Jag har haft mycket hjälp av den i mitt "hästeri".

Svar: Tack! Boken är nu beställd ;-)
Josefine Fred

2014-04-10 @ 22:30:08
Postat av: sara

Man blir nojjog när men haft problem med hälta jag är super nojjig med min stora dam. kul att det gick bra sen =)

2014-04-11 @ 08:32:54
URL: http://teambus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0