Hoppträning

Torsdag och hoppträning i vanlig ordning, och nu börjar vi komma in i detta. Har ju inte hopptränat regelbundet sen innan nyår. Det gick ASBRA idag igen!! Så jävla roligt. Vi hoppade nån grind, och två st två-kombinationer med sockerbit som första hinder. Sen höjdes det och hindrena blev större, varav ena grind och ena oxer. Jag blir som vanligt lite nervös då, men jag höll känslorna i styr, koncentrerade mig och gjorde min uppgift. Och det gick så vansinnigt bra! :-) Sjukt nöjd.
 
Sen kom vi till linjen, med 5 hinder och 1-2 galoppsprång emellan. Jag HATAR linjer. Vi behöver inte gå in nå närmre på detta egentligen, för jag ska fokusera på det bra och glömma det sämre. Men jag blev fullkomligt livrädd, darrade, skakade och mådde svindåligt. Detta kände B direkt och stannade på övningarna vi skulle rida precis innan linjen, och direkt komma på linjen efter. Så det blev bara tok. Men vi sänkte till minihöjd på slutet, och då tog vi det två ggr och då var jag inge rädd alls. Så vi avslutade kanonbra, och jag är fett nöjd med större delen av passet.
 
Jag får kanske se till att hoppa linjer en gång i veckan tills jag inte blir livrädd längre. ;-) jag är van att ramla av i mitten nånstans, vilket även hände idag. Landade dock på fötterna, oskadd. Men det sitter i mitt huvud. Och det är bara om det blir 60-70cm och uppåt. Lägre än det går det hur bra som helst. Men sen händer nåt i mitt huvud... Finns nog inget jag är så rädd för som linjer med fler än 3 hinder, och högre än 60cm.

Kommentarer
Postat av: Fannie

Du ska verkligen vara jätte nöjd! Gick ju super bra :-D

Svar: Men åh har du blogg :-D Visste ja ej!
Tack desamma!! :-)
Josefine Fred

2014-04-03 @ 20:20:58
URL: http://www.erikssonfannie.blogg.se
Postat av: Åsa

Hej
Jag har precis hittat din blogg och är mäkta imponerad av arbetet du gjort med din häst!
Superfin!
Jag rider själv en fd travare som påminner mkt om din men vi har väldigt mkt jobb kvar! :)
/Åsa

Svar: Hej Åsa! Vad roligt!! :-) Tack snälla. Vägen hit har varit lååång och slitsam men så värt det!
Lycka till med din polle! :-)
Josefine Fred

2014-04-04 @ 12:48:43
URL: http://asatranar.blogspot.se/
Postat av: Louise

Har samma rädsla fast för kombinationer... men det är bara att öva så släpper det tillslut. kan hoppa kombinationer på 80cm nu iaf. studs har också varit läskigt men det går också bra nu :)

2014-04-05 @ 23:29:26
URL: http://kingofdarkness.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0