Dressyrträning Maria Eriksson

Idag har jag och B testat på att rida dressyr för landslagsryttaren Maria "ia" Eriksson. Jag är jättenöjd! Det var lite annat tänk, eftersom varje tränare har sin stil och sitt sätt att lära ut på. Vi fick många nyttiga verktyg jag kan ha med mig i fortsättningen. Jag fick rida mycket utifrån och in, och jag fick en aha-känsla över hur jag skulle rida henne utåtställd på volt, för att få henne att gå kvar på volten. Det var supereffektivt! Vi jobbade med det vanliga att hennes högerbog ska in samt att hon ska ställa mycket i höger varv, och att i vänster varv så ska hon gå ganska rak.
 
Jag fick rida med mycket mer energi och power i steget än vad jag brukar. Men B börjar ju bli redo för lite sådant nu, när vi tragglat på att vänta, och trava sakta hela sommaren. Nu börjar hon lyssna så pass bra att det är dags att lägga in lite tryck oxå. Jag fick rida med väldigt stadig yttertygel, annars brukar jag nästan låta den glappa för att hon ska kunna ställa inåt överdrivet i höger varv, men här fick jag vara väldigt stadig som sagt, och det gav mycket bra resultat. :-)
 
Ja, som sagt det var lite annat, men jag är såld så jag har bokat en fast plats och kommer rida för henne 1 gång i månaden året ut. Skoj! :-D Och stort tack till Hanna som fotade, väldigt kul att ha detta träningstillfälle på bild. :-)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Underbara bilder på fina B och dig :)

Svar: Visst är dom fina! Tack :D
Josefine Fred

2014-08-16 @ 19:56:21
URL: http://www.nattstas.se/moasvardag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0