Uteritt

Red ut en sväng på en lättare tur i alla gångarter med fröken Bus. :-) De raka bettet blev det idag. Först övade vi på övergångar mellan skritt, trav, halt och ryggning. Det har jag inte gjort på... säkert 1 år? Alltså med ryggning inlagt i arbetet, då hon förr blev så himla bakåttänkande och sur. Men nu gick de skitbra, och gav väldigt bra resultat. Hon jobbade på kanon. :-)
 
Sen körde vi lite fri galopp på äng-stigen.. och herreminje. När jag skulle ge henne fattning nr 2 var hon steget före mig och jävlar, vad hon skjuter upp mig ur sadeln så jag bara flyger! Haha. Hon liksom tar i och "hoppar" hinder som inte finns, samtidigt som hon kastar sig framåt.. uppåt.. ja.. Och detta gjorde hon två ggr på raken en gång och då höll jag på att få mig en flygtur, hamnade helt i obalans då, och då passar räkan på att sticka med mig! Haha. Hon bara ökade och ökade, och jag satt och tokskrattade och kunde liksom inte få ordning på nånting. Haha! Men när jag fått stopp så red vi tillbaka i den andra galoppen, och när vi skulle vända igen fick hon vackert skritta och VÄNTA på fattning, och då gick de fint. Då fick hon jobba i galoppen, för nån gräns måste jag ju sätta! ;-) Kan ju inte bara lattja... tokjäntan. :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0