Uteritt

Red ut en sväng på B nu ikväll. Hade ingen aning om vad vi skulle hitta på, så jag tänkte att det fick bli en kravlös uteritt. Men blev sugen på att rida skritt-skänkelvikningar, så jag red en massa såna och försökte få in känslan. Gick okej. :-) Joggade sen igång fröken, vilket gick bra! Jag får henne att vänta mer o mer. :-) Sen fick hon två fria galopper på en lägda. Sedan jobbade vi skritt-trav övergångar, med fokus på att hon ska ha lugn skritt direkt efter avsaktningen, och lugna sig innan hon får ny travfattning. Jättefina igångsättningar verkligen! Skritten blir hon superkort i, men jag försöker få henne att svinga ryggen, vilket inte går så jättebra på uteritterna. Men bitvis gör hon det, och då får hon såklart massa beröm och så lägger jag till travfattningen ur det.
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0