KATASTROFIA

Herreminje. Tog och drog polle till ridhuset runt 13-tiden idag... Hon var lugn på gången, lugn att lasta, ta ut osv. Men, när vi kom in i ridhuset var hon asgrinig mot dom runtom. Det red omkring 2-3 st då vi kom, och jag ledde runt henne. Hon gick med bakåtstrukna öron och var så irriterad när dom red runt..
 
Jag red fram, men asså... Shit. Idag var inte våran dag. JESUS. Hon var så sjukt..... flippad? Det var år sedan hon var såhär. Sjukt spänd, stretig, stel. När jag skulle galoppera fram (i vänster galopp) så hänger hon i hela mig, och så kör hon in röva, och när jag ber henne peta in den och rakrikta sig, jamen då börjar hon byta galopp hejvilt, studsa, slänga sig, köra upp huvve.. ja allmänt flippad alltså. Efter lite tragglande gav jag upp och gav na lång tygel ett tag.
 
Tog upp jobbet igen och fokuserade då på lite trav istället. Men nä.. herregud. Hon tog bettet och sprang. Jag gick in på 8 volten jag fick rida för Gittan, och faktiskt hittade hon direkt dedär extra trampet med innerbak. Men, så fort vi gick ur dendär lilla 8 volten var det katastrof igen. Och så fort någon kom förbi eller det fanns annat kul att kolla på så gjorde hon det. Hon var liksom inte närvarande för fem öre.
 
Provade höger galopp, och faktiskt var den fin. Hon var fin. Jag red in i förvänd och rullade på lite, hon var fortsatt fin där. Denhär delen var i princip det enda bra på hela passet. Visst blev hon lite tung fram men inte farligt.
 
Gick sen över till att prova vänstern igen, men nä. Lika illa som i värmningen. Kör in rumpan, och när jag korrigerar så flippar hon. Provade volter, men nix. Hon bet tag i bettet och sprang. Kul tjej liksom.
 
Sedan travade jag av henne, och det gick helt okej. Hon var springig och blev spänd emellanåt, men bitvis var det okej.
 
Ja man måste ju som sagt ha pass som dessa också tyvärr! ;-) Hela hon var nog lite knepig idag, för när hon åkte transport och vi nästan var framme så gungar hon omkring så hela ekipaget rörde sig.. Och när jag lastat ur så visade hon ögonvitorna för fullt och stod på gången och höll koll på alla faror som finns ute. ;-)

Imorgon blir det uteritt, lite chill alltså. Sen på måndag blir det träning för Ia. Det blir bra det så vi får lite ordning och reda! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0