Uteritt på häst nr 2!

Lotus fick idag gå en tur ute, längs vägarna. Jag red utan stigbyglar även på honom, och ÄNTLIGEN kan jag rida lätt på pojken utan att fullkomligt tappa sits och balans. Jag måste helt enkelt haft för korta läder, och därför hamnat i den knepiga sitsen där jag inte kommer till ridning. Men nu så!
 
Han var iaf riktigt trevlig idag. Bästa ridpasset på honom faktiskt! En polett eller två har trillat ner. Redan från början i skritten, där han annars är supertrippig och lite svår att komma igång i kroppen, så var han idag jättefin. Trevlig takt, vilan på steget och sökte sig neråt i en låg och rund form. Red några halter med fokus på bibehållen form och att han verkligen skulle kliva in i halten med bakdelen. Han får godkänt på de!
 
Joggade sedan igång honom under lättridning, och där var han så himla fin lilla pojken. Jobbade honom låg och rund, och red mkt tempoväxlingar då han var väldigt påverkbar. Det har han inte varit tidigare ridpassen, utan blivit springig så fort en förändring skett. Men det gör ju sitt oxå att jag satt där jag skulle idag, och i balans.
 
På hemvägen körde vi galoppjobb 3 vändor, med fokus på tempoväxlingar. I början ville han mest springa, men ju fler tempoväxlingar vi gjorde desto lydigare blev han, och han svarade riktigt bra efter en stund. Fina pojken!
 
Travade sedan av honom, och han gick omkring med nosen i backen! Så han var riktigt nöjd och genomarbetad.
 
Supernöjd med detta pass. :-) Har kanske glömt att säga att jag är medryttare på honom? 1 gång i veckan, minst.

Lotus efter ridpasset <3
Tydligen äre såhär vi ser ut oxå! ;) Ser inte så tokigt ut. Han är ju trots allt C-ponny!

Kommentarer
Postat av: Madde

Är superglad att du vill rida lillpojken en ggn i veckan! Och framför allt att det går så bra! :) Kram

Svar: Vad bra!! :-) Visste inte att du hade blogg, kul! Kram <3
Josefine Fred

2014-02-05 @ 18:22:31
URL: http://maddebloggen.blogg.se
Postat av: Charlotte

Så söt häst :), va kul att du är medryttare på honom :)

Svar: Ja han e supersöt! :-D
Josefine Fred

2014-02-07 @ 09:47:34
URL: http://mystaars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0