Ridning x2

Har idag ridit på två fina fuxar! Först ut var fröken Bus, som var SVINPIGG! Haha. Inte så att hon bara vräkte och sket i vilket, men hon fattade trav på egna beslut, hon hoppade till för fjantsaker = det hör inte till vanligheterna, hon var spänd och "på sin vakt" osv. Idag var ett nöja mig-pass. Där jag inte kan kräva perfektion, utan där jag helt enkelt får inse att, för idag så är dethär det bästa vi kan nå. I traven var hon jättefin! Försöker smygöka och använda mer fart än att bära, men efter en liten stund fick jag in domdär bakbenen och hon började arbeta riktigt trevligt.
 
Tog två galopper på hemvägen, och hon var ju spänd men hon fick rulla på. Man får rida med heeela kroppen, sätet och rumpan för att hålla takten på henne. Annars smyger hon direkt iväg om man blir passiv i rumpan.
 
Till herr Lotus då. :-) Han har jag bara ridit 1 gång i tidigare, då på våran travbana och det gick typ att trava under 15meter på hela travbanan. Så idag red jag ut och kände mer på honom. Herregud vilken snäll och go liten kille, men så pigg! Han och B är så JÄKLA lika varandra så de är inte sant. Att rida honom är som att sitta på en B i mindre format med större mage! ;) Dom är lika pigga, och har man börjat trava en gång så taggar dom till och tycker man kan fortsätta i en högre gångart. Dom kräver ständigt jobb med säte/sits och att aktiveras för att lugna ner sig efter t.ex en travsträcka. Om det så är 6 travsteg.
 
Åter till Lotus då, jag red lite skrittjobb först, och la in skritt- och travövergångar sen. Han vill som sagt gärna springa, på fart. Men jag vill ju att han ska svikta mera och börja vinkla in sina bakben. Så efter lite jobb med honom så släppte det och han blev väldigt fin! Jobbade på i en trevlig form, väntade på mig, hittade takten och lyssnade bättre på mina hjälper. :-) Trevlig liten kille som sagt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anjelica

Är det ditt PS-träns? Vad tycker du om den isf?

Svar: Nä inte mitt :)
Josefine Fred

2014-02-06 @ 20:11:47
URL: http://anjelicawestin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0