Ridning x2

Idag fick jag ett riktigt ridsug, och tog och red ponnyn Lotus. Han står i stallet hos oss och jag har blivit erbjuden att rida honom lite då och då, för de behöver lite avlastning osv. Men jag har inte riktigt haft tid/lust att rida nånting. Men nu kom alltså suget! Och hugaliten vilken söt liten en. Jag tror han är C-ponny, helfux. Jag skulle ha tagit en bild men jag glömde... Hur som helst, jättego liten ponny. Han var ganska lik B faktiskt. Pigg, lite snabb i benen och efter att man hade travat glömde man bort lite att lyssna.
 
Vi jobbade massa skritt, halter och lite förflyttningar osv. så jag fick lära känna honom. Väldigt lyhörd för hjälperna! Jag är ju himla försiktig när jag sitter på nya hästar som jag inte känner. Jag är ju van att kunna ge min lilla Bells hjälper på ett annat sätt, som hon lyssnar på, och då provar jag mig fram på nya hästar. Vilket man såklart gör, men det kan ta ett tag innan jag kommer till ridning och hittar knappar!
 
Hur som haver var han supertrevlig på slutet och tog ett bra stöd/sug i bettet och sökte sig framåt/nedåt. Fin liten ponny!
 
Bellotrix fick komma ut på en tur barbacka i nysnön. Betydligt bättre underlag ute än på våran travbana. Så vi körde lite jogging, och hon var pigg men ändå lyhörd. :-) Henne har jag typ inga krav på alls i dagsläget, bara hon går hyffsat mellan hjälperna och inte rinner iväg alltför mycket.
 
Förresten fuxen till höger e Lotus!
 

Fredag idag. Och min älskade E bestämde
sig för att liksom åka och köpa en dunderTV såhär på fredagseftermiddagen/kvällen. Man ba ja.... vad ska jag göra då? Hänga på fejjan resten av kvällen. Men, jag får vända på saken och vara glad att han köpte en ny tv och tänka på att det finns fördelar med att ha en sådan prylbög till sambo. Det ska vara det värsta och det senaste. Han har köpt en 60" asplatt sak, med touch-skärm. Så tydligen kan man svepa med armen för att byta kanal, haha tufft! Sen har han beställt nå ljus-grejs som gör att om man t.ex ser en film så fortsätter filmens ljus bakom tvn, och gör bilden mer levande. Minns inte vad de hette dock.
 
Elr så bjuder jag in mig hos fam. B! ;) Time will tell.... Just nu står jag och steker pannkakor, och bloggar. Perfekt som sagt många ggr förr, att blogga medans dom blir bruna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0