Skrittur

Idag blev det en skrittur barbacka med centerhackamoret för fröken Bus. :-) Skönt att bara hoppa upp och inte göra nååånting. Vi varvade mellan vägarna, och skogen där det var lite djupare upptrampade stigar. Gick finfint, men på hemvägen blev jag tvungen att kliva av typ 700m innan stallet då hon fick för sig nåt, haha... undrar vad som försigår i dendär hjärnan ibland. Hon var jättepigg idag men lyssnade kanon för sätet, men iaf så var hon väldigt på hugget liksom. Så när vi rider längs vägen hade en traktor som skottat skrapat in snön mot vägkanten, vilket var livsfarligt. Där dansade hon ut i vägen medans det kom en lastbil några 100m bort. Jag vänder in på en stallplan och där, där vettni var det LIVSFARLIGT. Så när vi skulle ut på vägen igen, när lastbilen farit förbi, så bankar hennes hjärta, ögonvitorna syndes väl och hon började frusta sådär som dom gör när dom är riktigt uppspelta/rädda/osv.. Då kan jag säga man gör bäst i att hoppa av denna fröken, när man är mitt i vägen, rider barbacka och bettlöst. ;-)
 
Imorgon får hon vila. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0