Dressyrträning dag 2 (bildbomb)

Ikväll var det dags för lektion nr 2. :-) Fortsatte gårdagens arbete med att hon ska vänta, o ta de lungt. Hitta takten. Sen att det ser ut som hej kom å hjälp mig i traven är en sak, men korrigeringsarbete är inte snyggt som Ingela sa! ;-) Jag är nöjd och arbetet ger väldigt mycket, och gav mig många tips att fortsätta jobba med.
 
Galoppen var awesome idag! Fick rida en superbra övning i alla gångarter, o de var lite trixigt att få koll på allt, men de blev så bra när jag fick ordning på allt. :-D Provred sadeln ordentligt idag, en Edinburgh. Den trivs jag jättebra i, och den ligger jättebra på B. :-) Så jag har köpt den nu.
 
Igår hämtade jag även ut ett PS-träns, som jag ridit med dessa dagar. Det satt asbra på B, verkligen. :-) Men hon var inge annorlunda att rida elr så.
 
Skriver några påminnelser åt mig själv:
* Sakta trav, huvudsaken hon hittar takt och lugn
* Andas, ej stressa på
* Skänkelvikning - frambenen på linjen, inner mot ytter, titta vart jag ska
* Ställ, led, vänd
 
 

Kommentarer
Postat av: Melina Jäderblom

Åh vad fina ni är! :D

2014-07-24 @ 18:31:52
URL: http://melinajaderblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0