Edinburgh-sadlar

Någon som vet något om dessa? Jag tycker ju sånthär är superintressant, och brukar ha koll på många märken och modeller. Men Edinburgh verkar inte ha någon speciell benämning eller så. Grejen är att jag fått prova två sadlar av det märket, men de är helt olika. Den ena har buffelläder på kåpor och sits, och är rakare, och den har även högre bakvalv. Den andra är slät i lädret och är betydligt mer svängd.
 
Är det någon som har koll på skillnaden, om det är årsmodell som spelar roll osv? Har googlat men finner ingenting.
 
 
vs
 
 

Kommentarer
Postat av: Micka

Finns många olika bud på vad som är sant eller inte..
Men Edinburgh ska vara byggda på samma bom(och gjorda på samma fabrik) som Wellington.
Om Wellington borde man kunna googla fram väldigt mkt!

Sitter själv i en Windsor, som ska vara samma sadel som Wellington, bara det att de går under olika namn i olika länder. Minst sagt kompilicerat...

Svar: Har provat en Wellington som var för svängd för min häst. Den hade även tyngdpunkten mkt längre bak. ;o Så det är min erfarenhet iaf.

Tack för svar! :)
Josefine Fred

2014-07-23 @ 17:13:51
URL: http://lallisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0