Tävling

Tävlade i Gnarp idag, en LB:2a. Bellie var helt koko av alla flugor och broms, även fast det inte var dö-mkt. Hon är så känslig för sånt när man rider... Så på framridningen var det kaos, jag försökte hitta lösningar o andra övningar men asså hon var pesten att rida. Inte hennes fel såklart. Jättetrutig, gick på som en pansarvagn och struntade i de mesta.
 
Väl inne på banan gick de ganska så bra ändå. Avsaktningar från trav till halt elr skritt var inte vackra... Och jag gjorde nån miss med att fortsätta skritta en bit när de skulle vara trav, och B tog inte ena galoppfattningen på direkten. Sen vart det någon taktmiss. Men, jag glömde protokollet så har ingen aning om hur varje moment blev bedömt. Men trots de dåliga förutsättningarna fick vi 62,83% som jag är mycket nöjd med.
 
Det fanns positiva bitar oxå, längningarna kändes ganska bra. Avsaktningarna börjar ta sig lite bättre. Jag börjar få bättre koll på volter och hörnpasseringar. Så nog gick de bra ändå.
 
Spola fram typ 1 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0