Kondition i skogen!

Red ut på en mycket fin Bellabus förut. Red massor i trav och galopp, och fortsätter tänka på det G sagt till mig. Tänker supermkt på min sits, att jag ska sitta på rumpan ordentligt. Och så tänker jag på hur jag ska rida henne för att få bogar osv på plats. Går skitbra!! :-) Hon blir riktigt fin efter ett tag. Red i snö, så hon fick jobba, i galopp, och uppförs.. nerförs.. Men mest var det lera vi red i. Lervägar, både blöta och tilltorkade. Jättehärligt hur som helst! Hon var hur fin som helst på hemvägen oxå, supermjuk i munnen och jäklar vad hon trampade på lilla fröken. :-D
 
 


En sak till som de blivit skillnad på är att jag sänkt bettet hela 2 hål på båda tränsen, och jag har en mycket mer nöjd och tillfreds häst!! :-) Märks speciellt vid tränsning. Hon vänder inte bort huvudet, och hon har slutat gäspa/gapa vid tränsning som hon ALLTID gjorde förut. Varenda gång. Nu smaskar hon lite ett par ggr och sen stänger hon munnen. Så de är superkul att se skillnad, att hon trivs bättre med bettet "hängandes". :-)

Kommentarer
Postat av: Ellen

Så söt hon är !:)
Haha älskar dessa tider då hästarna rullar sig i hagen och blir såå leriga ;)

2014-03-12 @ 20:23:51
URL: http://jagellens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0