Hoppträning

Idag har jag och B hopptränat. B var väldigt fin och ridbar idag! Jäkligt pigg och spänd på framridning, sjukt taggad haha. Men hon var väldigt ridbar som sagt, på hinder och och främst i galopparbetet. Galoppen är verkligen hennes styrka. Och den blir bara bättre och bättre för jag hittar fler verktyg att använda och jag kommer mer till ridning.
 
Vi red en lång studs-serie på 7 hinder. De gick jättebra, första ggna var hon lite spänd och tveksam. Men sen började hon slappna av fint och de gick som sagt riktigt bra. Jag vågade lita på henne och även jag slappna av i armarna och mjukna.
 
Så, ett superbra pass! Sen fick hon beta ca 15 minuter oxå, de uppskattades. Lite streching blev det med.
 
Nu har jag precis hunnit äta maten jag nyss lagat ihop, kyckling m. ris och currysås + sallad. Supergott!! Ska hoppa in i duschen bara om någon minut nu, för om 45 min ska jag vara på mitt Core-pass. Ska bli härligt med lite magträning igen, gillas. Min träningsvärk är borta så nu är det dags att ta i. :-D Hur ska jag klara mig imorn? Det är inga pass imorn. Och lör + sön hinner jag inte då jag har massa annat för mig. Buhu. Nya tag på måndag!
 
Imorn ska jag prova rida med Ordon + padd. Jag har en förhoppning att det ska funka, det känns som det kan göra det. Men det kan lika gärna bli tvärtom att den glider fram lika mkt som utan padd. Men... magkänslan är bra. Håll tummarna! Så slipper jag tävla i hoppsadel i helgen.
 
Det ser ju onekligen väldigt bra ut... ;-) Vi får väl se hur den beter sig imorn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0