Skrittur

Blev som planerat en skrittur på Bellabus förut. Slängde på na reflexerna, centerhacket och hoppade upp barbacka. :-) Det var en pigg liten puppa idag... Från början är hon alltid så pass trevlig att hon ändå kan tänka sig att lyssna på säteshjälperna när jag vill göra halvhalt då jag tkr hon går för fort t.ex, men ju längre vi rider desto mer hinner hon spänna upp sig över så tillslut är hon så opåverkbar så jag blir galen. ;-) Nä, galen blir jag inte. Satt bara lungt och red mina halvhalter även med 500kg häst i tygeln, lyssna ska hon. Red lite ledande tygeltag och då blir det mkt halvhalter, tagande och givande, så då kommer hon lättare till att länga på steget och komma till eftergift. Men rätt vad det är kommer en bil eller en människa med reflexväst som man måste spana på! Jaja... ;-)

Imorgon blir det en tur till ridhuset så hon får gå ordentligt. (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0