Uteritt

Idag blev det en uteritt för Bella på grusvägen. Hon var faktiskt bra trevlig ändå! Jag har ju inte så mycket krav på uteritterna nu, men ändå att hon ska ha en bra takt och gå i balans. Hon brukar vara trevlig första traven, men sedan brukar det gå utförs då hon blir mer och mer pigg. Men idag höll hon sig i skinnet hela bortavägen, hallelulja! Red lite övergångar och kände av skritten däremellan, var jag hade henne där. Hon var superduktig!! Hon hittade en lugn, trevlig takt i skritten väldigt fort. Vilket hon inte gjort tidigare, så vilan verkar än så länge ha gjort gott. :-)

Sedan på hemvägen blev det lite galopp, och vänstern var fin. Värre med högern. Den är snabb i takten och jag kan inte rida henne lika bra i den galoppen, så den är svårare att få till. Sen går hon ju på dubbla spår vilket jag tkr är svårt att korrigera på uteritt, spec. eftersom jag inte har så mycket krav på hennes form osv. Men, det gör inte så mycket. Hon får rulla på. :-) Hon hittar oftast avslappning och takt tillslut.
 
Var ute ca 45 min. :-) Det känns rätt kul att vara igång igen. :-D

Kommentarer
Postat av: Isabelle Johansson

Så fin blogg :D

2014-11-19 @ 17:29:19
URL: http://isabellejohaansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0