Uteritt

Jag och Bella red ut en sväng förut. Tog en sväng på grusvägarna, och red lite längre där jag rider väldigt sällan. Red en massa övergångar. Skritt och trav först, med fokus på att hitta dendär bra takten i skritten. Det gick väldigt bra! La in lite galopp, och då blev hon lite mer taggad. Men det var hanterbart. På hemvägen däremot, snortaggad... visserligen på ett ställe hon brukar få galoppera osv på. Men jag gav mig inte, hon fick skritta tills hon hittade någorlunda takt, och sen la jag in lite trav. Men traven plockade jag bort efter en stund, för den gav ingenting. Så vi körde skritt och galopp. Men okej resultat. Hon var väldigt taggad i skritten.. Men lugnade sig ju längre hem vi kom. :-) Men det är ju enorm skillnad på bortaväg och hemväg. På bortavägen slappnar hon av på ett helt annat sätt, så där behöver jag inte kräva nånting mer än att hon ska lyssna på gas och broms. Ofta kan vi ligga och rulla i trav elr galopp och hon har en trevlig takt utan att jobba i form. Lite chill sådär. Men på hemväg, där äre korta trippiga steg, avknäppt nacke och allt vetegudarna. Hon sätter käppar i hjulen för sig dendär lilla skruttan. ;-) Men men! Bara att ha tålamod och jobba på. :-)
 
Nu blir det vila två dgr. Med promenader iaf med tanke på hur hagarna ser ut.. hua!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0