För jag har blivit bönhörd!

Hehehehehehehe. Blev desperat igår och skrev ut på Fejjan och frågade om jag kunde få låna någons Rambo-täcke och prova. Fick en massa svar, bl.a av en tjej med ett Amigo hero lite i strl 145cm. Jaja, tänkte jag, jag har ju velat prova Amigo i den storleken då mindre ej fungerat förut. Så kom hon idag, hade då plockat med sig flera täcken från hennes stallkamrater ( SJUKT SNÄLLT ), och då hade jag sån tur att det var ett Rhino, ett Rambo och ett Amigo. Och sen ett Hööks-täcke med halvhals och neoprenfodring vid bogar och manke. Ett sådant, som det sistnämnda, har jag provat från en i stallet, det gråa/vinröda jag la upp bild på i inlägget igår, och det satt ju som ni såg SKIT. Så jag tänkte nästan inte ens prova det hon hade med sig..
 
Men, tre av fyra täcken PASSADE! Haha. Här har jag provat täcken som en galning och så kommer hon med fyra täcken och tre passar... vilket flyt liksom. Det som inte passade var Rhino, det blev för smalt i bogen. Men Rambo och Amigot passade bra i bog och manke. DOCK så var Rambot sjukt stort på henne, längden var för lång, och gjordarna fästa så långt ner på täcket att dom inte gick att spänna kring hennes mage. Dom bara hängde en halvmeter nedanför.. Så frågan är liksom om det blir för trångt i bogen om jag går ner till 135? För tar jag 140 så känns det som det inte blir nån skillnad direkt. Eller så vare just den modellen av Rambo som var så. Men jag har hört att just Rambo är stora i strl.
 
Men nu har jag lite att välja på, till och med. Så jag har en plan! Tidigare idag beställde jag ett Amigo Bravo i strl 145 som jag vill prova om det sitter bättre än 140. Vilket det lär göra då dessa täcken gjorde det. *Hoppas*. Det är ett 250gram som blir vintertäcke isåfall. Sen tänkte jag köpte ett såntdär Hero Lite, men jag ska nog köpa det som innehåller 50gram fyllning. Känns bättre än att ha endast skaltäcke liksom. Sen ska jag nog köpa ett såntdär neoprentäcke från Hööks med 100gram fyllning. Blir ju helt perfekt!! Sen behöver hon inte ha täcke när det inte behövs heller. Jag har blivit lite fjollig med åren! ;-)
 
Så.... nu ska jag försöka sälja mitt nya Bucas, ska lämna tillbaka det ena (om det går), och dom två som kommer från Tyskland till veckan ska jag kolla hur krångligt det blir att skicka tillbaka dit. Annars får jag väl sälja dom oxå då. :-) Hoppas jag bara behöver sälja det jag har nu...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0