Klättring + photoshoot + shopping

I förmiddags red jag ut Bella på en sväng i finvädret. Hon var väldigt pigg och spänd idag lilljäntan. Jag lät henne hållas, bara njöt av vädret. Klättrade två ggr, och däremellan blev det trav. Efter de två rundorna körde jag lite galopper på stigen och på grusvägen, och där lite mer krav kom in. Hon ville automatiskt gå i den runda och låga formen vi jobbat med i helgen. Skitkul ju! :-) Men hon ville galoppera fort, så hon fick gå på i ett ganska friskt tempo.
 
Sedan på hemvägen var hon inte alls nå trött, inte en droppe svett heller. Så red in på en annan grusväg och travade/galopperade med mer krav. Det räckte att jag var tydlig och gav henne en ram att vara inom. De accepterade hon direkt och var jättetrevlig!! :-) Fina puppsen.
 
Sen direkt hem för min del, fixa mig, leta fram kläder osv. för en fotografering med Emmy Eriksson. For sedan upp till Bella igen och började fixa henne en gång till. Hon var verkligen INTE på nå fotohumör idag. Märkte direkt att hon var "loj" och inte alls så taggad som innan. Förmodligen för att jag ridit henne. ;-) Så hon var inte en lätt nöt att knäcka idag inte för Emmy! Men några bra bilder får vi allt hoppas de blev. :-D
 
 
Sedan ringde Hööks och berättade att mitt pannband kommit in och att jag kunde hämta det. Så for iväg nyss och hämtade det. (Y) Tidigare i veckan köpte jag min älskade Spooks-väst oxå. Invigde den idag, den var lika awesome som jag trodde/hört!! :-D
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0