Gårdagen

Igår vilade Bellan då jag jobbade 8-21, eller förresten så gick vi en promenad på 30 minuter på min rast. Det stormade rejält, så Bella gick FORT. Det blev en PW för oss båda.
 
Hon sköter sig väldigt bra även på hemvägen numera. Hon blir ju väldigt på, och jag har alltid gjort tusen halter och bett henne backa då när vi varit ute och gått och hon kommer för långt ifrån mig. Men jag har lessnat på det, och sista tiden har jag gått och hållit in henne bara med kort grimskaft. Men även det har jag lessnat på, så sist provade jag en grej som jag gjorde mycket förr när jag nyss hade fått henne, men som inte funkade alls då. Det är att svinga grimskaftet som i en cirkel när hon kommer för långt fram, så om hon inte själv backar av och chillar så får hon en snärt på mulen. Det funkar ASBRA nu. Andra gången jag provade det igår och hon svarar så bra. Det blir ingen stor grej av det, utan hon backar av och sen håller hon sig där ganska bra. Men jag får såklart påminna rätt så ofta, men det är inte så att hon blir upprörd eller så. :-)
 
Ikväll blir det dressyr efter jag slutat jobba. (Y)

Kommentarer
Postat av: Annika

https://m.youtube.com/watch?v=mawD1LX16uM

titta på Warwicks filmer, ännu bättre att prenumerera på hans mycket utförliga filmer. Jag kan verkligen rekommendera detta. Jag har arbetat 2 stressade, ofokuserade hästar med dessa metoder. Jag följer din blogg och känner igen en del problem som jag har haft. Lycka till!

Svar: Tack för tips! Det ska jag kolla in
Josefine Fred

2015-04-14 @ 20:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0