Fredagen

I fredags red jag och Bella ut en sväng, det var tänkt en kortare sväng för jag hade inte så mkt tid på mig då jag började jobba kl 10. 

Bella hade riktigt svårt att koppla av i skritten, och det var otroligt tålamodsprövande att sitta nästan 1 timme och bara få några få avspända skrittsteg som gick genom kroppen. Men jag lyckades. Det blev 3-4 kortare travbitar, efter att hon slappnat av i skritten givetvis, MEN vilken trav sen! Den var verkligen rörlig och hur trevlig som helst. Men som sagt det var korta bitar, sen gick hon tillbaka till spänn-mode. Och som sagt hon var otroligt svår att få att komma till avslappning, hon fick gå i myrsteg för att hon bara ökade takten och kortade stegen om jag släppte fram henne lite. Sista biten på 200m slappnade hon äntligen av och rörde sig genom kroppen.
 
Sånahär ggr, när det blir bakslag på något man jobbat framgångsrikt med, så blir jag så osäker. Osäker på om jag ska köra på i samma riktning, dvs fortsätta vara sådär lugn och konsekvent och bara vänta. Vänta ut henne. Eller om jag ska se det som att hon hittar sätt att "komma undan", för jag vet ju nu att hon kan, och det ganska snabbt oxå komma till ro, och då får jag lite panik och tror att jag måste hitta ett nytt sätt för att hon överlistat mig. Och då blir jag osäker, för vad ska jag prova nu?

Men, jag tror själv att det är alternativ nr 1 som gäller. Att jag bara ska fortsätta att vänta, vara lugn och vara konsekvent. Så kommer detta nog att lösa sig, med lite dalar och toppar däremellan.
 
Idag har hon vilat då jag jobbat hela dagen och kvällen. Imorgon kommer hon att gå ett pass på e.m. :-)

Kommentarer
Postat av: Divorce your horse

Det låter som en bra plan! :)

2015-08-30 @ 12:25:57
URL: http://divorceyourhorse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0