Skrittur

Idag tog vi oss en skrittur jag och B, barbacka i repgrimma och foppatofflor. Så härligt! Jag fortsatte med arbetet med mitt eget lugn, avslappning och andning. Och vet ni? Jag red 75 minuter på lång tygel. Helt otroligt. Jag djupandades hela tiden, och någon sekund när jag spände mig då hon gick för fort så kände jag direkt hur hon ilade iväg ännu fortare. Så jag djupandades som sagt hela tiden, vilket ledde till att hon till och med gick och smaskade sig runt läpparna och tugga, för att visa avspänning. På hemvägen alltså. Det finns hopp! Det var ganska otroligt att se hur stor skillnad andningen och avslappningen kan göra.

Vanligtvis då hon ilar iväg och blir struttig i skritten så blir ju jag själv spänd, irriterad osv. kortar tyglarna och sedan får jag hålla in henne resten av passet. Har även testat att låta henne gå som hon vill, men då hamnar hon i nån slags passgång. Men idag då jag andades så funkade det alltså. :-D
 
 

Bella ska även få en ny hagkamrat. Känns lite vemodet och väldigt tråkigt att hon inte ska gå med sin kompis Q, men jag kan ju inte styra över andras beslut. Jag valde mellan ny kompis och fullgott med mat, eller att hon ska stå för många timmar på tom mage men ha sina gamla kompisar. För mig är valet självklart. Jag hoppas verkligen det funkar med den nya kompisen, annars blir det lite problem. >,<

Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Att andras ordentligt kan verkligen göra stor skillnad! Man får verkligen påminna sig hela tiden att göra det bara. Tänk att det ska vara så svårt bara att andas djupt :P

2015-08-17 @ 23:02:16
URL: http://allamarsvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0