Travbanan i stormen....

Idag for jag iväg till stallet på min rast, och red en sväng. Red på travbanan eftersom det stormade och jag inte vill bege mig ut på vägarna då. Drog på henne luvan och sen bar det iväg. Mycket skritt, först tre varv på lång tygel och sedan körde vi igång med lite skrittjobb. Hon var helt ok här, lite stretig i höger (elr mkt), men sen släppte det. När det var läge körde vi igång i trav, och till en början var hon faktiskt rätt fin. Men ju mer vi travade desto hemskare blev hon. Herregud! Trodde jag skulle strypa henne. Fick andas och räkna till 10 några ggr där. Hon vägrade lyssna på halvhalter övht. Hon bara ångade på och ville jag sakta av så sket hon blanka f*n i. Hårt uttryckt. Men så var det. Är det ngt fel på na? Provade med allt möjligt. La henne i öppnor/skänkelvikningar och försökte rida övergångar i det, men ja, visst gjorde hon övergångarna, men inte blev hon nå alertare för det.  Red halter, ryggningar, igångsättningar osv. Men nix. Blev snarare värre och värre. Höll på få nå bryt. Pullan min....
 
Imorgon är det vila. Sen kör vi mån/tis igen, hoppas på trevligare polle då. Skyller på stormen idag..
 
 

Kommentarer
Postat av: sandrasn.blogg.se

De kan inte gå bra jämt vet du! Tänk på Delsbo i höstas, då var hon fin gosse!

Svar: Så sant! Du är bra klok minsann!
Josefine Fred

2015-02-07 @ 23:17:10
URL: http://sandrasn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0