Dressyr på Heavenly

Idag var det dags att rida H igen. Idag så var planen att jag skulle rida först, och sedan hennes lilla ryttare I. Jag kände direkt i skritten att hon var väldigt lugn idag. Först så när jag tog tyglarna så körde hon upp huvudet och kikade runt, men jag bara snirklade omkring och var tydlig med att rama in henne med benen, så slappnade hon av omgående. Hon var verkligen avspänd idag. Nästan lite seg, jag fick påminna henne om att gå framåt oxå. ;-)
 
Joggade igång och hon var lite spänd där först, men med ens man börjar rama in henne så blir hon väldigt fin. Red lite övergångar osv. Bestämde snabbt att inte jobba så länge då hon var så fin och hade ett sånt bra utgångsläge. Så jag galopperade lite i båda varven och tänkte stretching av ryggen, vilket hon svarade finfint på. :-)
 
Därefter fick I hoppa upp och så guidade jag henne till ungefär samma  tänk. Det viktigaste är ramen på denhär bruttan, yttersidan. Hon rinner iväg direkt annars. Men med ens man får koll på yttersidan blir hon jättefin.
 
Sedan for vi in till Bergsåker och vaccinerade henne, så nu blir det ingen ridning för mig förrän helgen igen. Iallafall på henne. :-)
 
Arkivbild
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0