Ridit Heavenly

Idag har jag ridit Heavenly igen. Red ett dressyrpass på henne på Ark. Skrittjobbade henne ett tag idag, la in halter osv. tills hon kändes fin. Sen joggade vi igång lite, och hon kändes fortsatt fin. Jag lät henne ha sin lugna takt idag, och låta henne jobba i den. I början då jag började rida henne hade hon så mkt go i sig, att jag bara fick lugna henne, och så var jag van vid att rida henne rätt mkt framåt. Men nu så har jag fått tänka om och rider henne i ett lugnare tempo som sagt där hon hinner med, och där hon får styrketräna på att bära sig.
 
Provade galopp i båda varven, och jag provade sitta ner. Hon höll på att dö. Haha stackarn. Så jag stod upp nästkommande galopper, och där jobbade jag bara fattningar. Så övergångar mellan trav och galopp, så att hon får stärka sig i dom bitarna. Både fattning och avsaktning. Jätteduktig var hon!

Sedan travade vi av lång och låg. Vi nöjde oss där då hon var så fin idag. :-)
 
arkivbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0