Tävlingsdag 3

Igår var det dags för tredje och sista starten för i helgen, en LB:2a. Bella var väldigt spänd att rida fram, hon tjaffsade väldigt mkt med huvudet, så jag hade lite repareratänk, med mycket eftergifter och försök till att få henne i en lägre och rundare form. Gick sådär. Men vi avslutade ändå framridningen med en helt OK känsla.

Ritten gick rätt bra. Hon var spänd bitvis, men jag kände att jag lyckades lösa det ganska bra. Och dom ggr hon blir ivrig i hörnen, t.ex efter galopp, så kom jag på ett sätt att få henne att inte springa iväg så värst, nämligen ta ett förbjudet tygeltag. Ta innertygeln upp och emot mig, för ju fler ggr jag gjorde det desto bättre blev det. Så jag kanske kan få ur henne dedär med att springa iväg.
 
Galopprogrammet kändes rätt bra. Lite trög i fattningarna men annars fin. Jag är iallafall jättenöjd!
 
35 sek in börjar programmet:
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Upptäckte din blogg för ett tag sen och nu håller jag på och sträckläser arkiven. Måste säga att ni gjort en grym resa ni två. Helt fantastiskt! Bra kämpat! Jag är så imponerad :)

Svar: Tack snälla! Jag läste "skräckläser", haha. Ja det har varit en otrolig resa. Glad att vi kommit dit vi är idag. :-)
Josefine Fred

2015-06-15 @ 21:13:21
Postat av: sätilaryttaren

Vilken härlig färg på kavajen du har! :-)

2015-06-15 @ 21:19:07
URL: http://satilaryttaren.se
Postat av: Lina

Alltså WOW och åter WOW!
Jag var tvungen att visa videon för min syster och även min mamma såg den.
Vilken underbart fin häst du har, du har verkligen lagt ner mycket jobb på henne.
Och måste bara säga, älskar din kavaj =D

Svar: Tack snälla du! Glad jag blir 😄
Josefine Fred

2015-06-24 @ 18:15:32
URL: http://linanilsson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0