Täckesprovning

Bellas 100 grams täcke är alldeles för varmt att ha ute nu... Och jag har ju sålt regntäckena då dom inte satt bra. Idag har jag fått prova ett Hansbo som hon haft ute i hagen en stund. Faktiskt så sitter det riktigt bra. Klämmer varken över mankammen eller stramar i bogen.
 
Så jag for på jakt efter ett sådant utan resultat, men hittat ett från Kerbl som jag tyckte hade liknande passform. Provade på Bellsan och ja, dom satt precis likadant när jag kände vid bogen och mankammen. Hon fick trava en sväng i  täcket oxå och dom satt lika bra båda två.
 
Men, jag blir ändå lur om jag ska beställa ett Hansbo som hon ändå haft idag ute i hagen och jag sett att det passar. Eller om jag vågar chansa och använda detta från Kerbl? Det är stor prisskillnad oxå... Kerbl kostar hälften så mkt som Hansbos.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sari

Jag kan verkligen rekommendera Rambo Optimo täcket. Jag hade problem att hitta täcken till mina killar, och detta täcket är det bästa jag köpt! Till dom köper man liner, finns olika tjocklekar. Helt klart värt varenda krona och ger inte det minsta skav!

2015-03-18 @ 23:05:01
Postat av: Emma

Men om hon är oklippt kan hon bra gå utan täcke?? Hon är en HÄST! Hästar fryser inte så lätt och klarar perfekt att gå utan täcke sålänge det är över -5, OBEROENDE :) Även Varmblod.

2015-03-23 @ 12:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0