Nyhetens behag...

Ja, idag var det dags för dressyrlektion igen. Jag ville ha det bettlösa för att vara på den säkra sidan så jag kan rida med bett i helgen. Det är inget sår nu, det är knappt så man ser vart det varit ens. Men jag vill som sagt rida några dagar extra med bettlöst ifall att.
 
Jag började rida fram själv, skrittjobb först, och sedan travjobb där jag red igenom lite programdelar. Hon var JÄTTEFIN i detta jobb. Kändes riktigt trevlig, och jag var noggrann med min ridning och noggrann med vägarna osv. Volter och hörnpassingarna slarvas oftast med, så vi jobbade med sådant. Gick som sagt kanon.
 
Sedan skulle jag galoppera, fattade vänster galopp. Och här började kaoset. Hon var fyrtaktig, saktade av, och hade sig. Jag bad om bättre hörnpasseringar och därmed bättre kliv med inner bak, men det gillades inte alls. Nä, hon kändes hemsk helt enkelt. Låg på fram och jag fick na inte riktigt på bakdelen.
 
Sen kom G, och vi körde igång. Jag kan väl egentligen bara sammanfatta och säga att dagens pass var KATASTROF. Vi stryker ett sträck över detta, och imorgon återgår jag till bett igen. Tacka gudarna för det. Förra veckans dressyrpass på bettlöst var liksom nyhetens behag helt enkelt. Men, jag ska variera mera helt klart. Men denna tjej ska inte gå på bettlöst på heltid, hujedamej.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0