Uteritt

Ja Bullan fick sig en uteritt idag. Hon är fortfarande väldigt dryg.. Vårpigg, spänd och rädd. Ja. Jag körde en tur i alla gångarter, på grusvägarna först, och sedan upp i skogen. Varvade med övergångar, sidvärts, tempoväxlingar osv. Idag var hon väldigt tung. Hon tyckte jag skulle bära hennes huvud. Hur jag än bar mig åt så fick jag aldrig riktigt lös henne. Och värre blev hon. Hon kanske hade träningsvärk i röva, vem vet! Jag bara lät henne röra på sig och så fick det bli som det blev. Provade att vara helt kravlös men då hängde hon helt i armarna på mig, och släppte jag efter tygel, ja då blev det rally. Så. Idag var en sådan dag. ;-) Nya tag imorgon!
 
Tror att det blir dressyr imorgon e.m då jag slutat jobba. Alternativt på fredagmorgon innan jobbet, men troligtvis inte, för då kommer jag nog vara lite stressad... och det ska jag inte vara vid dressyrtrim. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0