:-)

Det fortsätter att gå framåt, peppar peppar. Imorse då jag kom till stallet såg jag att bandaget glidit ner, och när jag kollade läget hade det inte runnit nånting. Sjukt bra! Tog bort bandaget och såg att det var en liten liten fläck med gegga, alltså minimal jämfört med vad som har varit.. Så det går verkligen framåt nu.
 
Promenerade 15-20 min, och sedan stretchade jag henne lite innan jag tvättade rent såret. Såret hade hunnit torka till idag, och jag var i valet och kvalet om jag skulle börja störa det eller om jag skulle låta det vara. Men jag beslutade för att röja upp det igen för att jag vill vara 100% på att ingången till såret läker inifrån och ut ordentligt innan jag stänger igen såret igen. Så jag gjorde samma procedur som vanligt, men Bella var grymt besvärad.. Hon tyckte det sved satan idag. Jag tror det kan vara för att svallköttet börjar lägga sig, och det kanske är känsel i det köttet som nu syns. Svallköttet har dom ju ingen känsel i. Men nu så reagerade hon som sagt ganska starkt.
 
Imorgon ska jag dit efter jobbet ca 16. :-) Hoppas på att det läkt ännu mer då. Jag ska ev. rida Doreen oxå, det skulle vara kul. Men jag har en del att stå i.
 
Sedan i helgen fre-sön har jag hand om Sparven och Heavenly. Sparven har jag aldrig ridit, så det ska bli väldigt kul och spännande. Ska rida henne tre dagar. Och H får gå två dagar med mig. Så rida får jag ju iallafall göra. :-D
 
Sen har jag världens täckes-mani nu. Jag får ju lätt mani på saker.. Och nu är det täcken. Jag satt uppe till halv 1 inatt och letade ett specifikt täcke. Beställde det idag. Och nu har jag ångrat mig... Jag i ett nötskal. Så vi får se hur det slutar helt enkelt. ;-)
 
arkivbild på bells under igångsättning
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0