Less..

Idag då jag plockade in B för en ridtur så såg jag direkt att hon inte var bra. Hon gick långsamt och såg hämmad ut i framdelen. Tog in henne och kollade igenom henne. Ödemet såg bättre ut idag. Kände efter hur hon kändes, hon ömmar nu igen på den sträckta muskeln. Så kanske att det är pga traven igår. Jag masserade hela den stora muskeln som är sträckt, och jag kom åt en hel del. Hon stod och gäspade och konstrade med huvudet, slängde ut tungan, gapade, smaskade. Ja väldigt tydligt helt enkelt att det var bra med massagen där.
 
Tänkte att hon skulle se bättre ut efter det, men icke. Hon gick lika dåligt. Tog en promenad i 20 min, och det vart inge bättre.
 
Så jag är inte superglad direkt.
 
Sedan var jag supertaggad att rida Heavenly, men hon hade en riktigt dålig dag. Jag fick analysera, ändra, prova något annat osv. för det kändes som om ingenting funkade. Skrittade och galopperade bara idag. Och jag pressade henne rejält i galoppen, för jag skulle ha ut ett samarbete innan vi la av för dagen. Och tillslut började poletten trilla ner och hon började ta i med bakbenen och runda sig. Så förhoppningsvis har hon smält detta till nästa gång och det går säkert bättre då. :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Å, så tråkigt! Kämpa på, snart vänder det :)

Svar: Tack! Det ska vi göra :)
Josefine Fred

2015-11-12 @ 21:54:07
Postat av: Beatrice

Usch vad tråkigt, hoppas hon blir bra snart!!

Svar: Tack!
Josefine Fred

2015-11-16 @ 20:20:06
URL: http://Morik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0