Hältfri!

Det har varit två riktiga arbetsdagar i stallet, igår och idag. Jobbat röven av mig känns det som. Men det är bra träning, så ser jag det. ;-) Igår så kollade jag Bella i trav, och hon var hältfri! Jag som nojat upp mig och förväntat mig att hon ska fortsätta halta och det ska visa sig vara en spricka. Ja jösses. Men nu är hon alltså ren och fin i gången. Känns jätteskönt!
 
Såret läker oxå som det ska. Jag öppnade upp bandaget och la om igår, och det såg som sagt fint ut. Nu är det nästan läkt inifrån så det börjar bli en botten. Det är bara en bit kvar sen så kan hon  gå obandagerad så en hinna kan bildas.

Fikapaus
 
Så idag hade jag tänkt skritta henne uppsuttet, men det hanns inte riktigt med. Mockat hagar som en tok, och jag och E-M slängde ihop en höbinge till B och Q. Ja, dom går tillsammans igen det gamla gifta paret. Känns bra! Händer det någonting nu är det ren olycka för dom vet precis vart dom har varandra, dom trivs och dom har kul. :-D Och dom har sina gnabb. ;-)
 
Våran snygga höbinge!


Kommentarer
Postat av: Petra

Vad skönt att hon är bättre! Såg riktigt otäckt ut med ett hål så där. Usch!

2015-10-05 @ 11:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0