Intervallträning

Idag skulle Bella vila egentligen, men jag passade på att rida intervaller på travbanan när Ida hade sin mamma som tidtagare. ;-)  Perfekt! Jag har inte ridit intervaller på år. :O Shame on me. Det får bli ändring på det nu. :-)

Bella skötte sig bra, jag är nöjd. Hon blir ju alltid lite spänd på travbanan men det gick bra ändå. Hon orkade vara med på 3 av 4 galoppintervaller, där det var 3 min galopp och 3 min skritt. Sista intervallen där kände jag att hon var nöjd, i skritten efteråt satt hon inte ihop, hon orkade inte ens skritta i en ren takt. Så jag hoppade av och ledde henne för hand i typ en kvart. Sedan stretching såklart.
 
Imorgon blir det skritt på hårt underlag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0