Gårdagens tömkörning

Ja jösses. Tredje dagen igår som Bellabus var så himla rädd för allt. Spänd, och rädd. Så vitögat syntes hela tiden... Och alla vet ju hur lätt det är att jobba med en häst som är rädd och spänd. Det går inte. Men jag försökte, bytte tömsättning, bytte övning, osv. Men nä, igår funkade ingenting. Jag borde ha insett det och släppt henne lös istället för att typ ha dragkamp. Så, då vet jag det till nästa gång. Är hon sådär så är det ingen mening att gå vidare.. bara släpp lös och låt henne vara.
 
Idag ska hon vila, sen får jag se hur hon är imorgon. Är hon fortsatt spänd och rädd så lägger jag upp en annan plan i form av löslongering, klättring och kravlösa uteritter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0