Torsdagen

Igår torsdag så åkte jag och Bella till Ovansjö och provade en sadel jag trodde så hårt på, dock i fel tum och för hästen fel sadel. Ja det lät ju logiskt. Haha. Nä men, en Lippo Azzario Alto har jag varit sugen på, och nu fick jag möjlighet att prova föregångaren alltså Lippo Azzario. Den är mer svängd än Alton. Men den var inte fasligt svängd ändå. Men den är för svängd för B. Men skitsamma, jag är inte imponerad. Tyckte den var alldeles för bred att sitta i. Nä, inget för mig. Så nu är jag inne på att köpa Ordon iallafall, och stoppa om den.
 
Jag red iallafall i Lippon ca 30 minuter i ridhuset, lite jogging. Flyttade bogarna i hörnen, som i en bakdelsvändning, och i vänster varv får vi till det så himla bra. Men höger är så mkt svårare.. Jaja bara att kämpa på. Hade samma tänk i galoppen. Hon var lite stretig och spänd, och jag kände att nu måste jag ha missat nånting i min ridning.. Nu har jag ridit på i friska tempon med mellangångarter osv rätt mkt, så nu måste jag nog ändra nånting för hon behöver bli mer lösgjord. Så jag la mig på en 8-volt och såg till att hon tog skänklarna, för där har jag varit slarvig.. Så fort hon tog innerskänkel blev hon ju superfin och lösgjord tillslut. :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0