Update

Igår så åkte jag till ridhuset för lite dressyr. Men när vi kom så såg jag först att det var OTROLIGT djupt underlag. Alltså riktigt djupt.. Så jag bestämde mig direkt att det inte blir annat än ridning på spåret, dvs inga volter eller diagonaler alls. Redan där sjönk vår chans att komma till bra samarbete rejält. Sedan så höll dom på att såga i läktaren, hela passet.. Så Bella var ju tokspänd. Det gick alltså inte att göra mycket bra av detta pass. Jag red lite övergångar, försök till tempoväxlingar men gick därefter över till övergångar igen då det inte fanns någon broms. Sedan fick hon rulla på i galopp.
 
Det är typ det. Ingen bra känsla, men helt förståeligt med tanke på förutsättningarna.
 
Idag så har Othilia ridit en sväng i skritt och trav på nästan 1 timme. B hade varit väldigt trevlig! Så det är ju bra. :-)

Imorgon är jag sugen att åka in till ridhuset, men tror jag åker dit själv först och checkar underlaget..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0