Uteritt

Igår blev det vila, och idag var det nära att bli likaså. Jag hade bestämt mig för att åka in till ridhuset idag, men eftersom det regnade och var -7 grader här så insåg jag snabbt att jag inte ville ge mig ut på vägarna med Bullan. Det var snorhalt.. Så jag tänkte att hon fick vila, och ställde mig och smörjde upp alla mina träns och båda sadlarna osv. Men sen föll ridsuget på så jag tog en klättertur i ås-backen.
 
Bella var fin idag! Blev faktiskt lite impad idag igen. ;-) Hade hackamore, och hon brukar gå sämst på det. Men idag var hon fin! Red övergångar skritt/trav och lite halter på bortavägen. Sen klättrade vi upp två ggr för ås-backen, och så ner. Sedan på hemvägen red jag tempoväxlingar arbetstrav/mellantrav, superhärligt! Bella valde dock ett väldigt stort stöd fram, för hon blev taggad. Men jag är glad att hon arbetade och var lyhörd iallafall, då får hon välja det stora stödet om hon vill. Istället för att hon blir spänd och ofokuserad och inte lyssnar alls.
 
Så jag är väldigt nöjd. Imorgon hoppas jag att väglaget är bra så man kan köra in till ridhuset.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0