Uteritt

Idag blev det en uteritt för B. Red bort mot ås-backen så hon fick klättra idag. Skrittade hela vägen bort, klättrade och sedan så skulle vi börja trava/galoppera. Men idag ville jag ha ryggen hennes med, och en låg och rund form. Men det tyckte inte lilla B. Hon tyckte det skulle vara mer fritt, som igår t.ex. Det passar henne bättre. ;-) Men jag var tjurig. Skritt tills hon var avspänd, och därefter travfattning. Men vi hann liksom inte trava mer än 3-4 steg så vart hon spänd och tappade fokus igen. Så sådär höll vi på... Tillslut efter typ halva passet kom hon tillbaka och började slappna av i traven. Därefter gav jag mig med övergångarna, och så fick hon galoppera lång och låg som avslut innan vi skrittade hemöver. Det gick väl helt okej. :-)
 

Imorgon blir det ett lugnt skrittpass. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0