Dressyr/jogg

Idag visste jag inte om B skulle vara tvungen att vila, eller om vi skulle rida en sväng. Tänkte att hon ev. var halt pga smällen hon fått på röva. Men hon var fräsch, och ömmade inte vilket hon gjorde igår. Så det var ju bra. Dock var hon väldigt svälld, så jag beslöt mig för skrittjobb och lite jogg. Det blåste storm så uteritt fanns inte på kartan. ;-)
 
B var fin! Vi tragglade på med sidvärts av olika slag. I början red vi på travbanan, och i skritten så började jag med tempoväxlingar, väldigt nyttigt och välbehövligt för oss. De gick faktiskt ganska bra.
 
Sedan red vi upp till planen och började rida skänkelvikning på volt. Hon tyckte jag var väldigt besvärlig, och det går inte helt okomplicerat, men det går. Jag är glad för dom steg som det funkar.
 
Sedan red jag lite trav som "belöning". Efter det fortsatte jag travjobba fast i skänkelvikningar på diagonalen. Det gick helt okej. :-)

Red några framdelsvändningar tills dom kändes okej, och sedan fick hon skritta. Avslutade nere på travbanan igen med bakdelsvändningar. Dom går verkligen att fila vidare på, för dom är inte nå vidare. Men hon försöker, och hon gjorde antydan att göra rätt så beröm och så avslut efter det. :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: sjostrands.blo.gg

Ohh vad fint med lila på B :D passa ju jätte bra.

2016-01-30 @ 18:53:21
URL: http://sjostrands.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0