Dressyr

Idag blev det ett dressyrpass i blåsten för fröken Bus. Hon var ganska spänd, men ändå ridbar. Det var alltså inget superpass, och inget katastrofpass. Någonstans där emellan.
 
Jag red lite framdelsvändningar i skritten. Joggade sedan igång med skänkelvikningar och lite noggranna hörnpasseringar. Sedan provade jag på lite öppnor, men idag var dom katastrof. Så vi gav oss när det gick okej. Därefter blev det galopp, övergångar till skritt fick det bli. Det gick väl okej.

Red sedan igenom hela LB:2an, och vi klarade ju alla moment, hon gjorde ju allt. Men hon blir så vansinnigt laddad och spänd. Det är synd. Jag hade önskat hon kunde spänna av mer för då blir hon såklart mer ridbar, när hon släpper igenom överlinjen. Men men, det är bara att traggla på.
 
På slutet gjorde vi om uppridningen bra många ggr tills hon blev lugn och fortsatte gå fram tills jag sa annat. Annars försökte hon göra halt typ hela uppridningen så det blev av, på, av, på, av, på. Men det gick bra mot slutet som sagt.
 
Sedan fick hon jogga av med nosen i backen i både trav och galopp. Så det var ju ett bra avslut. ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0